Dag 8 naar Rome (rustdag)

19 juni 2021 - Haßmersheim, Duitsland

Het was een perfecte dag hier aan de Neckar. Zojuist gezien dat Max Verstappen pole position pakt op Paul Ricard. Dus dit was een goede dag voor mij en Max. Deze ochtend een fietsenmaker gezocht die gelukkig hier nog geen 200 meter vandaan zat. Hij heeft niets kunnen constateren met de versnellingen. Terwijl ik blijf zeggen dat ze net niet goed staan. Maar goed, ze zullen er echt niet mee ophouden. Ook heb ik gemerkt dat de fiets een eigen mening heeft over wanneer te remmen. Het lijkt soms, ook bij een afdaling, dat er geremd wordt. Ik en de fietsenmaker konden niets vinden, maar toch, er klopt volgens mij iets niet in de voor- of achteras. We gaan het zien.

Ik denk dat het goed was om een rustdag te nemen en voel een gedeelte van de vermoeidheid in mijn benen afnemen. Ik weet nog niet wat ik morgen ga doen. Maar vroeg vertrekken lijkt me de beste optie en maar zien hoe ver ik kom. Dan proberen net voor de race een hotelletje te vinden met goede Wifi.

Ik heb dit hotel gekozen omdat het een super gezellig hotel zou zijn en er van alles te doen was. Dit met in gedachten dat ik een rustdag zou nemen. Toen ik hier gisteren aankwam was er niets te doen en leek het hotel gesloten. Ik was de enige gast. Het jonge echtpaar dat dit hotel runt heeft de zaak pas 2 maanden geleden overgenomen en zijn de zaak nog volop aan het opknappen en ze  zouden eigenlijk pas 1 juli open gaan en oefenen maar wat op onschuldige gasten. Ze hebben teveel gewerkt en hadden er gisteren even geen zin meer in. Het klikte wel tussen ons en het inschrijven duurde alleen al 1 uur. Als je nu even een hapje gaat eten bij het hotel een eindje verderop zei de man, dan organiseren wij een avondvullend programma. Toen ik om half acht terugkeerde stonden er 6 stoelen op het terras. De man stelde voor dat we onze voeten op de stoel zouden leggen en over de Neckar uit te kijken met een halve liter bier om nieuwe inspiratie op te doen. Echt een avondvullend programma. Dat hebben we dus gedaan en het was een heerlijke ongedwongen avond en aldoende kreeg het leven weer zin voor de uitgeputte ondernemers. Het was erg gezellig.

Ik was van plan om vandaag een hotel even verderop te nemen. Bij nader inzien deze ochtend toch maar besloten hier te blijven want de Wifi was goed, het ontbijt prima en het was rustig. Sushi en drinken gehaald bij de Lidl en hier op mijn kamer F1 gekeken en gegeten.

Vanavond gaan we samen Duitsland Portugal kijken. Dus ondanks dat ik niet gefietst heb word het toch nog een erg sportieve zaterdag.