Dag 26 naar Rome (72 km.)

7 juli 2021 - Cervia, Italië

Volgens mij heb ik gisteren vergeten mijn verhaal op te sturen. Ik heb het zojuist nog maar eens gedaan. Of ik ben het niet vergeten maar de internetverbinding was niet OK.

Niets aan te doen we gaan gewoon door. Ik denk dat ik de 2 minst interessante dagen nu achter de rug heb. Eigenlijk weinig te zien en weinig gebeurd. Wel kwam ik er met de wind genadiger af want die had ik grotendeels van de zijkant. Dat is was minder vermoeiend. Ik heb 11 km. door de bossen en over onverharde wegen gereden. Het is nog steeds bloedheet en ik was blij dat ik uit de rimboe in de bewoonde wereld kwam. Ik had honger als een paard want gisterenavond ging het niet goed met eten halen of bestellen. Niets gegeten dus, behalve veel fruit die ik op de hoek had gekocht. Daar kwam nog een waardeloos ontbijt bij deze ochtend. Dus werd het tijd voor echt eten. Aan het strand in Cervia was een visrestaurant en daar heb ik me om 1 uur genesteld en een heerlijke visschotel besteld. Zie hieronder de foto. Ben vergeten wat voor vis het was. Hij zag er in zijn betere dagen best wel gemeen uit zo te zien.

20210707_130139

20210707_131602

Na het eten een hotel gezocht en aangezien ik toch al  in Cervia zat daar maar een hotel geboekt. Cervia is echter heel erg langgerekt want ik moest toch nog 11 km. fietsen voordat ik in mijn hotel was.

Aangezien ik aan de Adriatische kust zit, hier de beloofde foto.

20210707_152053

Je moet hem wel uitvergroten want je kunt hier niet zomaar aan de zee komen. Hier is de kust kilometers lang dichtgebouwd met beachclubs, restaurantjes en weet ik niet wat. Het is echt supertoeristisch. Je moet betalen voor een stoel en de drankjes komen ze natuurlijk graag brengen. Heel soms zie je een leeg stukje strand van 50 of 100 meter breed. Dat is dan gratis. In de routebeschrijving stond al dat je de zee nauwelijks te zien krijgt. Nou dat klopt. Ik zou hier niet mijn strandvakantie vieren want alles is dichtgebouwd en je hebt niet het idee dat je aan zee zit. Voor vanavond ga ik op jacht naar een echte maaltijd. Dus geen spaghetti of pizza, maar vlees en groente. Ben benieuwd of dat te vinden is. Ik ga er in ieder geval voor.

Een prettige dag gewenst.

1. Eveline Jansen:
    7 juli 2021
    Eetsmakelijk!!
    Hopenlijk zinn de saaie dagen nu voorbij 😎