Dag 4 naar Rome (76 km.)

15 juni 2021 - Sankt Goar, Duitsland

Eigenlijk een redelijk gemakkelijk stuk vandaag. Heb steeds langs de Rijn gereden behalve in Koblenz heb ik wat tijd in de stad doorgebracht. Voornamelijk omdat ik steeds verdwaalde. Toen maar gewoon Google Maps aangezet en was het probleem snel opgelost. Het was redelijk vlak maar de fietspaden zijn verraderlijk. Je kan op heel veel stukken geen snelheid maken omdat de fietspaden op echt heel veel plaatsen openbreken door grote boomwortels. Dat is heel jammer. Dit zou in Nederland niet voorkomen. Wij houden onze fietspaden in ere. Verder gewoon genieten want iedere bocht brengt een nieuw vergezicht.

Ik ben om 8:45 gaan fietsen en om 11 uur kom ik langs een kersenboomgaard waar je voor 3 euro een bak heerlijke kersen kon krijgen. Dat was wel een pauze van een half uurtje waard.

Wel heb ik 12 km. gesmokkeld want ik heb de boot genomen toen ik er bijna was. Niet omdat ik te moe was maar omdat ik over de promenade fietste en werd gevraagd of ik niet met de boot wilde door een meneer van de rondvaartboot. Het leek me wel iets ondanks dat hij zei dat fietsen wel sneller zou gaan. Er staat namelijk een stevige stroming. Maar ik had er  al 76 km. opzitten en het leek me wel iets. Voor 12 euro was de transactie gesloten en mijn fiets werd met bepakking aan boord gesjouwd. Op de boot heb ik kennis gemaakt met rabarber bubbelwater. Dat is echt heerlijk en ik had het nog nooit gezien. Het was een leuke en een rustige boottocht ook omdat er maar precies 10 mensen aan boord waren. De boot legde op 300 meter van mijn hotel aan. Goed geregeld vandaag. Ik heb een paar foto's gemaakt en hoop dat ze duidelijk  zijn. Eerst even een van het grote standbeeld in Koblenz. Ik ben op de camping geweest waar ik met Margareth met een camper heb gestaan,  3 jaar geleden. Daar heb ik deze foto gemaakt.

20210615_123553

20210615_171725

20210615_165353

20210615_142305

Morgen weer een etappe van ongeveer 85 km.

20210615_175737

1. Wim:
    Mooie omgeving Nico.
    Geniet ervan zou ik zeggen
  2. Wilma Bokhove:
    15 juni 2021
    Wat een mooie dag heb je weer gehad. Geniet er ook van.
  3. Eveline Jansen:
    15 juni 2021
    Slim die smokkelroute, goed gedaan ;-)
  4. Glenn:
    16 juni 2021