Dag 3 naar Rome (88 km.)

14 juni 2021 - Remagen, Duitsland

De eerste heftige dag in Duitsland. 30 graden en constant klimmen en dalen. Dat viel echt even tegen. Ik ben vanmorgen om 9 uur gaan fietsen en om 5 uur was ik bij mij Gasthof. Ik heb 7 uur gefietst over 88 km. Best wel beschamend als ik dit vergelijk met die jongens van de Tour de France. Maar helaas moest ik regelmatig terug maar de laagste versnelling en kwam ik als een hijgend paard boven. Het lukte wel nagenoeg bij iedere helling. Er was er echter ook een van 15% en daar moest ik me gewonnen geven en afstappen. Gelukkig was ik niet de enige en voelde iets beter. Maar goed, ik ga ervan uit dat ik tijdens de komende 7 weken wel wat sterker zal worden al blijft 15% wel heftig.

Wat wel erg leuk is is dat ik overal aangesproken wordt als ik ga pauzeren. Dat ligt deels aan het feit dat ik niet verlegen ben en ook snel met mensen ga praten op een terras. Maar men vindt het leuk om iemand met een verhaal tegen te komen. Vandaag sprak ik met een 85 jarige die volgend jaar ook samen met zijn vrouw op fietsvakantie zou gaan. Hij wilde het adres voor het routeboekje naar Rome. Hij vertelde het met een overtuiging dat ze het zonder problemen zouden halen, waar ik jaloers op was. Opa en oma hadden er paar fietsbenen die iedere twijfel wegnamen. Ja, zij gingen dat halen. Later dacht ik dat ik die fietsbenen had moeten fotograferen. Als troost dan een foto van mijn rechterbeen.

20210614_191203

Vandaag ben ik aangekomen bij Remagen en zit ik in een Gasthof net voor Remagen.

20210614_172800

Hier is het eten en de omgeving top. Aangezien mijn routeboekje nog op de kamer ligt weet ik allen dat de tocht mogen voornamelijk langs de Rijn gaat. Hopelijk redelijk vlak, maar ook ongeveer 90 kilometer. Ik moest voor Remagen de Rijn oversteken met een pond en herkende toen de Drachenfelz een vervallen kasteel waar mijn ouders in de 60er jaren waren geweest. Mijn hele jeugd heb ik tegen een klein bronzen souvenir van de Drachenfelz aangekeken. Als je goed kijkt zie je het boven op de berg liggen.

20210614_165438

Morgen gaat de etappe van Remagen naar St. Goar. Een afstand van goed 80 km. Alles langs de Rijn. Ik zal proberen een paar mooie foto's te maken.

20210614_201233

Tot morgen.

1. Eveline Jansen:
    14 juni 2021
    Jaaah ik zie het liggen! Bijzonder en heel leuk om het kasteel uit je jeugd opeens te herkennen 👍😀
    Gezellige avond nog en lekker slapen. Morgen hopenlijk geen 15% 😵
    Doeiiiii