Dag 4 naar Linter

4 augustus 2020 - Linter, België

De dag begon goed. Na een goede nachtrust rustig wakker geworden en opgeruimd. Rugzak netjes ingepakt en ik was klaar om op zoek te gaan naar een ontbijtje. De buurvrouw zat met haar kleinkinderen al aan tafel op me te wachten. Ik kon toch niet gaan zonder ontbijt en natuurlijk koffie. Wat een lief mens en daardoor was ik om 8:30 aan het lopen. De route was geheel anders dan gedacht en ook vandaag weer heel mooi.

mooi pad

Ook kwam ik op ditzelfde mooie pad dit hobby kapelletje tegen.

kapelletjemooi huis

Ik heb om 12 uur inkopen gedaan bij een supermarkt en op een bankje gegeten. Daarna weer aan de wandel.

Zweet op mijn armen

Het werd al snel erg warm en het zweet stond op mijn armen.  Daarna om ongeveer 2 uur kwam ik voor het eerst op de Via Monastica. De Sint Jacobsroute die aangegeven is met deze bordjes die je hieronder ziet. Vanaf hier zal ik steeds dicht bij deze route zijn. Ik moet wel even goed kijken hoe ik dat moet doen want soms ligt mijn slaapplaats een flink stuk verwijderd van de Jacobsroute. Maar het komt wel goed denk ik.

Wegwijzer Sint Jacobsroute

Nadat ik de Jacobsroute had gevonden werd het meteen erg zwaar voor me. Ik kreeg veel ongemak van mijn rechter achillespees. Ik kon niet harder dan 2 a 3 km. per uur lopen. Dus weer kwam ik na uren aangestrompeld bij mijn hotel. Ik heb het vaker gehad want dit is mijn zwakke punt en maak er me niet te druk over. Vermoedelijk is het morgen weer redelijk hersteld. Ik zit in een heel klein hotelletje en moest om de sleutel van de kamer vragen. Dat was niet nodig zei het oude mensje. "De deuren zitten niet op slot". Ik moest er om lachen maar vroeg toch om de sleutel wat ze raar vond. Eigenlijk best een goede dag. Jammer dat de achillespees wat protesteerde. Ik ga lekker douchen, de was doen en dan eten. Er wordt voor me gekookt en ik mocht zeggen hoe laat ik wilde ontbijten. Ik zei 7 uur omdat ik vroeg wilde vertrekken. Inmiddels heb ik me bedacht en maak er toch maar 8 uur van. Ik heb tenslotte geen haast. Tot morgen.

1. Jeroen:
    4 augustus 2020
    Ziet er goed uit Nico, hoop dat je achillespees snel bijtrekt