Dag 2 naar Rome (78 km.)

13 juni 2021 - Düren, Duitsland

Een overnachting in Hotel Pauw aan de Roerkade in Roermond is niet aan te bevelen. Hotel Pauw heeft vriendelijk personeel en verder is er geen enkel positief puntje te vinden. Echt niet. Ik laat de beoordeling maar achterwege en dat vind ik erg genadig. Dus ik was vroeg op en na nog een kop koffie op het,  toch nog lekker frisse terras, ben ik om half tien vertrokken. Nagenoeg de hele dag heb ik langs de Rur gereden en dat is bepaald geen straf. Wist niet dat het hier net over de Duitse grens zo mooi was.

20210613_144449

20210613_144455

20210613_145122

Er zit een flinke stroming in en aardig wat vis is er te vinden. Voldoende plaatsen om iets te eten of te drinken. De hele dag heeft de zon zijn best gedaan en ik denk dat ik  donkerbruin thuis zal komen. Dat zou dan voor het eerst in mijn leven zijn dat ik bruine armen en benen krijg. Het moet echter lukken als ik nog 6 of 7 weken in het zonnetje fiets.

Ik ben om half zes in mijn hotel aangekomen. Beetje vreemd want ik moest me per telefoon melden. Dit lukte echter niet dus het noodnummer gebeld. Een aardige mevrouw met een zwaar Indisch accent, vertelde me dat de sleutels op waren. Dat het erg vervelend was voor mij. Daar waren we het snel over eens. Ik kreeg al visioenen van onder de brug slapen. Ze beloofde me terug te bellen wat ze na 5 minuten ook inderdaad deed. Ze had een sleutel gevonden. Ik moest een code intypen op een sleutelkluis die naast de toegangsdeur hangt en inderdaad sleutel 308 viel in het zicht. Ik kon binnen maar verder is hier niemand. Ja dacht ik, dat krijg je als je op een koopje in een hotel wilt zitten. Wel komt er morgen iemand voor het ontbijt zorgen. Verder een mooie kamer met een grote televisie om vanavond het voetbal te kijken. Dus komt helemaal goed. Kan misschien beter naar een van de vele cafeetjes gaan om te kijken. Is natuurlijk wel gezelliger. Morgenavond zit ik in een Gasthof. Lijkt me beter. Ik heb na deze vreemde ervaring wel besloten dat ik wat meer aandacht zal besteden aan het boeken van overnachtingen.

Met al dat geklaag ben ik vergeten te zeggen dat ik nu in Duren ben. Hieronder het kaartje uit mijn routeboekje. Het fietsen ging goed en het bibsje lijkt te wennen aan het zadel. Een prettige avond gewenst voor ons allen en natuurlijk een oranje overwinning.

20210613_190455

1. Eveline Jansen:
    13 juni 2021
    Nou, dat slaapt vast heerlijk met die voetbalzege 👍😄
    Goedenacht en fijne fietstocht morgen!!
  2. Nico Pluijmers:
    13 juni 2021
    😊👍
  3. Sjors:
    14 juni 2021
    Beter dat het zadel een beetje begint te wennen ^^.
    is het nog gezellig geweest in de kroeg? Waren de spanningen tijdens de wedstrijd een beetje in bedwang te houden ^^?

We missen de filmpjes een beetje. Beeldmateriaal zorgt toch altijd voor wat meer beleving :)
  4. Nico Pluijmers:
    14 juni 2021
    Ben niet meer uit het hotel geweest. Heb me getrakteerd op 2 Becks biertjes uit de automaat.
    Had zwaar de pest in na die tweede goal van Kroatië, maar werd wel gelukkig van die derde goal van Nederland. Het was ook verdiend, eerlijk is eerlijk. Partij simulanten die Kroaten. Zijn waarschijnlijk in de leer geweest bij Robben.
    Ga ook wel weer filmpjes maken binnenkort.