Dag 1 naar Rome (63km.)

12 juni 2021 - Roermond, Nederland

Vandaag is de eerste dag van dit avontuur. Vanmorgen om ongeveer 11:30 vertrokken. Erg bewolkt tot ongeveer 2 uur. Fijn door de Peel naar Roermond gefietst. Er stond een stevige wind, maar gelukkig deze eerste dag alleen in de rug, dus het was een gemakkelijke dag. Ik zit dit te schrijven in mijn hotelkamer bij Hotel Pauw aan de Roerkade. Alle terassen, en de Roerkade is eigenlijk een groot terras, zitten gezellig vol. Hier een foto van de brug over de Roer vanuit mij kamer.

20210612_172205

Stiekem ben ik blij dat de route maar 63km. was. Nog steeds moet ik wennen aan het nieuwe zadel dat ik heb gemonteerd. Ik geloof niet dat het problemen gaat geven, maar ik voel het wel. Mij is verteld dat het wel 1000km. kan duren voordat je helemaal gewend bent aan een nieuw zadel. Nou ja, ik fiets morgen ongeveer 70km. naar Duren met twee puntjes op de u. Ik weet alleen niet hoe dat moet. Morgen haak ik dus aan op de Reitsma route zoals die heet. Vanaf morgen volg ik dus geen Google maps route maar een volledig uitgeschreven route van Amsterdam naar Rome.

20210612_171347

Mijn kamer ligt op de 1ste etage recht boven de kroeg. Op het nachtkastje liggen 2 soorten oordopjes. Ik heb mazzel dat de horeca om 10 uur dicht gaat anders was dit een beroerde kamer en had je die oordopjes echt wel nodig. Maar ik kom er genadig vanaf. Als je vragen hebt kun je die gewoon stellen, maar nu roept het terras hieronder me. Het is tijd voor een heerlijk koud biertje.

1. Wil:
    12 juni 2021
    Fijn dat het voorspoedig ging vandaag Nico, succes morgen.
  2. Fred Mellink:
    12 juni 2021
    Goede nachtrust gewenst en fit voor de volgende dag.
  3. Alex:
    12 juni 2021
    Mooi nico geniet van je reis en als het zadel pijn blijft doen moet je oetiepoetie zalf gebruiken.
  4. Nico Pluijmers:
    12 juni 2021
    Ik weet dat ik het niet moet vragen.
  5. Alex:
    Haha😉
    Mooi dat je het gaat doen de trip
    Respect veel sc6 gaat jouw lukken.
    Blijven je volgen.
  6. Wilma Bokhove:
    12 juni 2021
    Geniet van je biertje en slaap lekker straks
  7. Eveline Jansen:
    12 juni 2021
    Goedenacht en goede reis morgen!