Dag 2 naar Leopoldsburg

2 augustus 2020 - Lommel, België

Deze ochtend om half acht vertrokken. Ik was van plan om te ontbijten om 8:30 maar ik was om half 7 wakker. Natuurlijk omdat ik al om 9 uur in bed lag. In ieder geval had ik geen zin om te wachten en ben gaan lopen. Nu is het 9:30 en heb mijn ontbijtje besteld bij de bakker.

20200802_092910

Heb Wil Daris een bedankje gestuurd voor zijn gastvrijheid. Nu bedenk ik me dat ik vergeten ben om een stempel in mijn pelgrimspaspoort te vragen. Jammer, maar ik moet dat eigenlijk meteen vragen als ik bij mijn slaapadres aankom. Zojuist tijdens het wandelen een leuke ontmoeting gehad met een Belgisch echtpaar. Ze zagen de Jacobsschelp op mijn rugzak, dat vonden ze zo leuk dat ze me staande hielden en van alles wilde weten. Ik heb genoten van deze ontmoeting en ben erg blij dat ik op de valreep die Jacobschelp nog gekocht heb. Er was mij verteld dat ik absoluut een Jacobschelp op mijn rugzak moest doen. Als ik zonder onderdak in Frankrijk zou komen moest ik bij het gemeentehuis in het dorp op de trap gaan zitten en er zouden ongetwijfeld mensen komen om te helpen. Schijnt hun christenplicht te zijn om een pelgrim te helpen met onderdak en voeding. Jammer dat ik geen foto van ze heb gemaakt. Ik moet er nog een beetje aan wennen om alles te delen met jullie. Het is 10 uur, koffie en de croissants zijn op. Ik ga weer lopen.

Ben om half 3 in het hotel aangekomen. De hele dag heeft het gedreigd te gaan regenen. Heb er geen last van gehad. Het regende even heel heftig toen ik lekker op een terras zat te eten. Nu gewoon relaxen en iets te eten zoeken.  Verstappen heeft het weer goed gedaan. Ik heb ook al een trekkershut op een camping bij Diest voor morgen geregeld. Avond kan niet meer kapot. Tot morgen

1. Margareth:
    Misschien ben je op tijd voor de F1
    😍
  2. Nico Pluijmers:
    2 augustus 2020
    Daar ga ik wel van uit. Het is nu 12:19 en heb er al 15 km. opzitten. Ik rust even uit nu, maar hoef nog slechts 7 kilometer. Haal ik dus wel.
  3. Floor van Horssen- Pluijmers:
    2 augustus 2020
    Klinkt als een goede dag! Graag meer foto's van je tocht en de natuur😄
  4. Nico Pluijmers:
    Ik zal er aan denken.