Dag 1 naar Luyksgestel

1 augustus 2020 - Eersel, Nederland

Vanmorgen om 10 uur mijn eerste stempel gekregen in de Pelgrimshoeve in Vessem. Nu is het een feit, mijn Camino is begonnen.

20200801_095123

20200801_093003

Ik heb de eerste 10 kilometer gelopen als ik dit tijdens een rustpauze schrijf. Ik denk dat de rugzak niet te zwaar is. Het gaat redelijk alhoewel het erg warm is. Ik navigeer met Map.me. Prima programma die je over mooie wegen laat lopen.

20200801_100027

Ik baal er wel een beetje van dat ik de laatste maand helemaal geen wandeltocht meer heb gemaakt. Kan ook zijn dat ik wat vermoeider ben door die rugzak.

Half vier ben ik gearriveerd in Hotel de Postelhoef. Ik ben hier op uitnodiging van Wil Daris, de eigenaar. Hij vond dat Santiago gedoe indrukwekkend en hij bood me gratis onderdak.

20200801_153129

Eerlijk gezegd vond ik die 20 kilometer erg zwaar. Ik was blij toen ik hier binnengestrompeld kwam. Ik heb meteen een douche genomen met kleren aan. Dus meteen de was gedaan. Gelukkig hebben ze WiFi en kan ik nu de F1 gaan kijken. Ik heb trouwens  Maps.me op mijn telefoon speciaal voor wandelaars. Had ik al gezegd zie ik maar Ik wordt echt over de mooiste paden geleid. Vanaf Eersel naar Luyksgestel alleen maar door de bossen. Erg mooi. Hier nog een paar foto's.

20200801_13124520200801_144305

Dit was dag 1, zwaar maar ook mooi. Morgen op weg naar Leopoldsburg. Het is leuk om te zien dat ik hier gevolgd wordt door jullie. Als jullie opmerkingen of vragen hebben kun je die gewoon sturen en ik zal over het algemeen pas eind van de dag reageren.

1. Margareth:
  4. Marjanne:
    Succes Nico
  5. Fred Mellink:
    1 augustus 2020
    Mijn ervaring is met wandelen na lange tijd niet: als je morgen wederom 20 km loopt, zul je waarschijnlijk minder moe zijn. Je lijf moet wenen. Over een week verwacht ik dat je in je ritme komt. Wat fijn dat je die gratis onderdak kreeg. Ik hoop voor je op meer van die 'verrassingen'. Sterkte, jochie :)
  6. Nico Pluijmers:
    1 augustus 2020
    Bedankt Fred, hoop dat je gelijk hebt. Mijn inschatting was dat het wel een maand zou duren voordat het dagelijks lopen normaal wordt.
  7. Eveline Jansen:
    1 augustus 2020
    Yes, je bent onderweg! Leuk om mee te lezen en mee te leven! Groetjes van ons Xx
  8. Wil:
    Goed gedaan hoor!
  9. Floor van Horssen- Pluijmers:
    Goed zo pap!! Super trots❤️❤️
  10. Joost:
    2 augustus 2020
    Lekker bezig pa, het is een marathon geen race, neem de tijd!
  11. Eelco:
    2 augustus 2020
    Knap dat je dit doet Nico!