Dag 18 naar Rome (78 km.)

29 juni 2021 - Auer, Italië

Weer lekker op mijn gemak begonnen met fietsen om 8:45. Gisterenavond Frankrijk - Zwitserland gekeken maar slechts tot half elf. Ik zag de bui al hangen en had geen zin om nog een uurtje ellende er aan vast te plakken. Ik slaap wel veel als ik iedere dag fiets. Meestal 9 uur en dat is wel lekker. Vanmorgen bij het ontbijt las ik dat Frankrijk eruit lag. Ok, EK afgesloten voor mij. Ik concentreer me maar op één kampioenschap en dat is het Wereldkampioenschap van Max Verstappen. Maar daar moeten we nog iets meer geduld voor hebben.

De eerste 25 km. richting Meran ging heerlijk, met een zeer lange afdaling net voor Meran. Dat was genieten. Even een paar foto's waarop te zien is dat het vocht nog wel tussen- en tegen de bergen hangt maar aan het oplossen is.

20210629_090436

20210628_133935

In Meran kon ik kiezen. De gewone route, met aardig wat klimmetjes of de lichtere versie naast het wildstromend water. Deze werd aanbevolen als je met kinderen fietst en voor mannen van bijna 64 jaar. Die nam ik dus. Voor Bolzano ga ik pauzeren bij een leuk tentje naast het fietspad speciaal voor fietsers. Er is van alles te drinken maar ze maakte slechts 1 sandwich van haar zelfgebakken brood. Die nam ik dus. Hij is lekker.

De middagpauze is ook de tijd om een slaapplaats voor de nacht te regelen. Ik besluit het routeschema te volgen wat wil zeggen dat ik 1,5 etappe heb gedaan vandaag als ik het haal. Dat kan ik doen omdat ik de lichtere variant doe vandaag. Ik heb een hotel geboekt op 28 kilometer afstand van de pauzeplaats, in Auro. Er staat al 50 km. op de teller maar ik voel me goed en zal dus ongeveer 80 km. gaan fietsen. Ik heb trouwens weer een hotel met een zwembad geboekt. O ja, ik zou nog laten weten hoe het zwembad gisteren was. Nou dat was er echt en het was heerlijk. Ik heb er een half uurtje in liggen dobberen.

Ik weet dat de laatste 10 km. altijd een plaag zijn op de een of andere manier. Ben benieuwd wat het wordt vandaag met de laatste kilometers. Ik schrijf dit gedeelte ook in de pauze, vandaar.

Het had de hele nacht geregend maar toen ik op de fiets stapte was het droog en bleef het droog. Wel werd het al snel erg heet, wat eigenlijk niets uitmaakt als je maar blijft fietsen. Maar in deze warmte is het zo heerlijk om ijskoud water te drinken, wel met koolzuur dan. Liters drink ik per dag. Heb ik ook wel nodig want je verliesd veel vocht met dit weer. Dus de hitte is geen probleem vandaag.

Om kwart over 3 arriveer ik in het hotel. De wind was mijn plaaggeest, of het zo moest zijn. De laatste 10 kilometer windkracht 6-7. Hoe is het mogelijk. Ik kon soms niet harder fietsen dan 8 km/u en soms ben ik zelfs maar afgestapt. Daarbij reed ik op een hoge dijk, wat ook niet echt hielp. Bloedheet is het met een bloedhete keiharde wind. Dit was echt uitputtend en helemaal gaar kwam ik aan in mijn hotel.

Het leuke is wel dat er een buitenbad ligt te knipogen naar mij. Daar ga ik dus eerst maar eens in afkoelen. Morgen ga ik op weg naar Trente. Er moet morgen een keuze gemaakt worden. De route over Venetië of over Verona. Ik denk er nog even over en ga de routes nog eens bekijken. Ik vermoed dat ik over Verona ga. Morgen weten we het pas zeker. Een prettige avond gewenst, gij allen.

20210629_171156

1. Wil:
    29 juni 2021
    Lekker even bijkomen in het zwembad en ook een fijne avond Nico. 👋
  2. Frank van Kollenburg:
    29 juni 2021
    Lekker hoor Nico, enjoy!!
  3. L Mellink-Coenradi:
    29 juni 2021
    Lekker hoor Nico zo'n zwembad. Snap dat je overdag geen duik neemt al lijkt het me wel aantrekkelijk om te doen via Venetië in de zee.
    Lees morgen wel wat je hebt besloten. Fijne avond en goeie rit morgen.
  4. Eveline Jansen:
    29 juni 2021
    Wat mooi zijn die bergen, hou er ook zo van! Ben ook benieuwd welke route het wordt! Wel grappig te bedenken dat wij op 1 augustus - met de auto en caravan- vertrekken naar Lago di Levico, iets ten zuiden van Trento! Niet te geloven dat jij daar nu bent met de fiets!!! Slaap lekker en succes en genietse maar weer morgen 😎