Dag 15 naar Rome

26 juni 2021 - Landeck, Oostenrijk

Tja, wat zal ik ervan vertellen. Het was een beetje een off-day. Deze ochtend eerst een uur bij de fietsenmaker gezeten die me vertelde dat de verhoudingen van mijn tandwielen niet klopte voor fietsen in de bergen. Hier had ik al een vermoeden van. Zou een uurtje duren en dan was het opgelost. Ik zat lekker op een stoeltje buiten te genieten van het prachtige weer, maar er gebeurde niets. Toen ik vroeg of ik nog op tijd wegkwam bleek dat hij de tandwielen niet had. Hij kon er ook niet aankomen. Het blijkt een mondiaal probleem, het gebrek aan onderdelen. Ik wist dat dit ook al in Nederland zo was. Onverrichter zake ben ik veel te laat naar Garmisch Partenkirchen gegaan. Het was etenstijd toen ik daar aankwam en ik moest nog een overnachting gaan regelen. Dat ging dus even helemaal mis. Het was of veel te duur of te ver van de route en ik wist het even niet meer. Toen ben ik ook de route voor morgen gaan bekijken. Eigenlijk was het gewoon een hele hoop gedoe met al die tussentijds busjes omdat ik bepaalde hellingen niet aankan. Daar hebben ze dan busjes-of bussen voor rijden. Toen besloot ik om maar meteen naar de Italiaanse grens te gaan en Oostenrijk helemaal over te slaan. Ik heb om 12:00 een kamer geboekt in Reschen op de Reschenpas in het Panoramahotel. Met mooi balkon en een goed ontbijt met voor mij zeer acceptabele prijzen.

Vanaf het middaguur heb ik dus in 3 treinen gezeten en in 3 bussen en ben ik door Oostenrijk gereisd. Het is een ongelooflijk mooi land om te bereizen, kijk maar naar de foto's. Ik heb dus ongeveer 120 km. gesmokkeld en Oostenrijk overgeslagen. Mmmmm hoe ga ik dat goedmaken? Als ik nou te voet op een pelgrimsreis naar Santiago zou zijn dan was dit onvergeeflijk in mijn ogen. Ik zou daar dan zeker geen melding van gemaakt hebben in dit schrijven. Ik zou met de leugen moeten leven. Maar ja, och.

Eigenlijk lig ik nu na deze reisdag ongeveer 2 dagen voor op schema. Ik heb besloten om dat morgen te compenseren met een mooie rustdag boven op het dak van de wereld in Reschen, want daar ben ik dan eindelijk om 17:00 aangekomen. Kijk hier het uitzicht.

1624721619209614936491258009706

Vorige week zaterdag heb ik ook een rustdag gehad.  Dat zijn dan die 2 dagen. Dus lig ik precies op schema. Kijk het valt allemaal best mee als je er eens rustig over nadenkt.

Morgen wordt het de dag van Max. Ik ga zometeen de vrije trainingen van de F1 terugkijken en de kwalificatie. Genieten toch.

Ik wens jullie allemaal een prettige avond.

20210626_12343320210626_12275220210626_12251820210626_12251620210626_12243920210626_12235120210626_12234820210626_112558

20210626_112546

En natuurlijk even de springschans van Garmisch Partenkirche waar ieder jaar op nieuwjaarsdag het schansspringen uitgezonden wordt.

20210626_111123

1. John:
    26 juni 2021
    Hoi Nico balen van de tandwielen maar als je geen bergpion hebt was het in Oostenrijk niet gelukt. Zeker de reschnepas niet lang maar wel pittig. Vanaf het punt waar je nu zit is het prachtig afdalen tot Aan het Garda meer. Geniet van jouw rustdag
  2. Nico Pluijmers:
    26 juni 2021
    Dank je wel John. Fietsen niet echt geweldig gelukt, maar de omgeving echt prachtig.
  3. Eveline Jansen:
    26 juni 2021
    Prachtige vakantie foto's Nico, geniet lekker van de mooie overnachtingsplek!