Tweede poging om een lange reis te maken

8 juni 2021 - Eindhoven, Nederland

Aanstaande zaterdag 12 juni ga ik aan een fietsreis naar Rome beginnen. Na mijn rampzalig verlopen  wandeltocht naar Santiago de Compostella weet ik dat het ongeluk je op de stomste manieren kan overkomen. Aangezien een zeer lange wandeltocht niet meer gaat lukken i.v.m. de beschadigde achillespees heb ik besloten een fietsreis te maken. Alle voorbereidingen zijn getroffen. Ik heb al aardig wat kilometers gefietst om wat zitvlees te kweken, zoals dat heet. Heb net een rondje Nederland gefietst en weet nu dat ik niet in een tentje ga overnachten maar in een B&B of in een hotel. Na die kleine fietstocht weet ik wel wat ik mee moet nemen en vooral wat ik thuis moet laten. Helaas ben ik tijdens mijn rondje Nederland tot de ontdekking gekomen dat ik een nieuw zadel nodig had. Aan dit nieuwe zadel moet je ook weer wennen, maar ik heb voor het 12 juni is alweer enkele ritjes gemaakt om aan het harde brede zadel te wennen. Hoop dat ik er niet al te veel ongemak van zal hebben, vooral de eerste week. Zaterdag wordt de eerste stop Roermond. Omdat ik daar kan aansluiten op de uitgeschreven Reitsmaroute. Deze route naar Rome is helemaal uitgeschreven en volgt de mooiste fietspaden richting Rome. Vanaf Rome moet ik digitaal navigeren naar Palermo omdat dat stuk niet is gedrukt. Ik zal voor belangstellenden weer een digitaal dagboek bijhouden. Op hoop van zegen deze keer. Ik laat weer van me horen op 12 juni als ik in Roermond ben gearriveerd.