Dag 25 naar Rome (60 km.)

7 juli 2021 - Sant'alberto, Italië

Heftig, dat is de beschrijving van deze dag. Ik stapte deze ochtend om 7:45 op mijn fiets en ik voelde al dat het een zeer warme dag zou worden. Ik besloot om iedere uur een uitgebreide drinkpauze in te lassen. Ik zag bij de 2de pauze het weerbericht op tv en zag dat het 40 graden was waar ik was. Heel Italië heeft het warm vandaag. Toch voel ik niet dat mijn lichaam het zwaar heeft door de warmte. Je blijft zweten en zeker als je het waagt even te stoppen in de zon. Ik kan alleen niet opdrogen. Ik heb ongeveer 50 km. tegen de wind in moeten trappen. Het was een hele sterke wind en zelfs daar droogde ik niet van op. Deze temperatuur heb ik nog niet meegemaakt op mijn reis. Morgen maar wat eerder vertrekken, om een uurtje of 6. Dat lijkt me beter en dan ben je met de grootste hitte al op je bestemming.

Dit is echt wel, qua landschap en route de saaiste dag tot nu toe. Niets beleefd, geen leuke gesprekken. Niets, alleen maar hard trappen tegen de harde wind. Ik verwacht dus morgen weer wel een mooie dag op weg naar de kust, mede omdat ik dan waarschijnlijk de wind niet tegen heb.

Nou de Adriatische kust dus niet gehaald. Op die foto moeten jullie nog even wachten. Morgen is dat echter wel de eindbestemming.

Ik heb gelukkig een B&B gevonden met een zwembad en met airco op mijn kamer. Ik heb de was gedaan in die perfecte waszak die ik bij me heb. Ideaal, binnen 5 minuten hangt de was lekker fris te drogen.

20210706_160631

Meer heb ik niet te melden. Ik ga nu eerst even zwemmen en daarna boodschappen doen. De avond breng ik door met zoals de Italianen noemen "dolce far niente", het zalig niets doen.

Nog een fijne dag gewenst.

1. Alex:
    Super knap nico
    Morgen dan de laatste loodjes.
    Hopen dat we elkaar vlug weer zien
  2. Nico Pluijmers:
    7 juli 2021
    Nee joh, ik ben pas volgende week donderdag of vrijdag in Rome. Dan ga ik nog naar Palermo en dan vlieg ik de eerste week van augustus pas naar huis. Dus we zien elkaar pas over 1 maand weer.
  3. Eveline Jansen:
    7 juli 2021
    Mèn wat een hitte, en ook nog harde wind. Respect Nico!