Dag 13 naar Rome (63 km.)

24 juni 2021 - Utting am Ammersee, Duitsland

Weer stevige buien en onweer gehad, maar niet tijdens het fietsen. Ik kom er genadig vanaf want ik heb nog niet een keer mijn regenkleding aan hoeven doen. Margareth vroeg om meer foto's. Het probleem is dat mijn telefoon waar ik ook de foto's mee maak, in een waterdichte hoes zit. Het is erg bewerkelijk om die telefoon eruit te halen, maar er weer in doen, daar moet je even goed voor gaan staan. Misschien had ik zo'n Gopro camera moeten kopen die je op je fietshelm kunt doen, maar we zijn eigenlijk aan het ontspullen. Daarbij vind ik al die velden wel mooi, maar de glooiingen krijg je weer niet goed op de foto. Maar als ik de Alpen in zicht krijg, ga ik echt foto's maken.

Ik zit nu aan de Ammersee maar het is aan het donderen en de lucht wordt erg donker. Bij helder weer zou je de contouren van de Alpen moeten zien. Ik heb een paar filmpjes gemaakt van de donkere lucht en de donder. Die donder hoor je niet op het filmpje. Dus geen filmpje. Ik hoop dat het morgen weer droog zal zijn want het is nu stevig aan het regenen. Morgen is de laatste dag in Duitsland. Zaterdag zit ik in Oostenrijk. Wauw wat een eind gefietst.

Vandaag ging het fietsen redelijk. Toch een paar keer moeten afstappen, maar ik vond het wel meevallen. Geen gekke dingen gebeurd. Met niemand gesproken. Niets bijzonders gebeurd maar toch niet saai. Ik heb me vermaakt en meer heb ik niet te vertellen. Ik denk dat het etenstijd is want mijn buik is aan het praten. Een prettige avond gewenst.

1. Margareth:
    24 juni 2021
    🥰💋
  2. Wil:
    24 juni 2021
    Weer een mooi verhaal Nico, je hebt geen helmcamera nodig hoor, je verteld heel visualiserend, net of we er bij zijn 😘
  3. Hans van Oosten:
    25 juni 2021
    Alsof we er bij zijn idd. Moet weer terugdenken aan eigen fietsvakantie in Zwitserland. Je ziet, hoort en ruikt zoveel meer. Sterkte met de klimpartijen en geniet van t uitzicht.