Dag 11 naar Rome (72 km.)

22 juni 2021 - Dillingen an der Donau, Duitsland

De eerste 20 - 25 kilometer vandaag zijn zwaar met hier en daar een stevige klim. En als laatste klim een van 2,6 km. Van 4 - 9% om dan boven op een hoogvlakte te staan. Daarna gaat het geleidelijk naar beneden tot het eindpunt Dillingen an der Donau. Ook hier is van een voormalige spoorbaan een fietspad gemaakt. De Hartsfeldbahn. Deze is in 1972 opgeheven en daar was een prima fietspad van te maken zonder vervelende hellingen, want hellingen waren een probleem voor oude treinen.

Het heeft vanacht stevig geregend waar ik gelukkig niets van gemerkt heb. De route over onverharde paden is dan meteen een probleem. Er vormen zich allerlei watersporen waar je goed mee onderuit kan gaan. Als er een keuze is tussen de verharde- en onverharde route, dan toch maar verhard, dat is toch iets veiliger. Gelukkig heeft de routeschrijver hier goed rekening mee gehouden.

Er wordt steeds regen voorspelt maar ik heb nog niets zien vallen. Wel is de temperatuur goed gezakt. Op het nieuws zeggen ze dan dat het kouder wordt. Ze kunnen volgens mij beter zeggen dat het aangenamer wordt.

Morgen een korte etappe van 49 km. Ik vrees het ergste. Worden weer lange wandeltochten voor mij. Maar misschien valt het wel mee.

1. Eveline Jansen:
    22 juni 2021
    Ik sluit me aan bij jouw laatste zin: ja mssn valt het wel mee. Succes, go for it !!
  2. Nico Pluijmers:
    22 juni 2021
    Dank je wel. Je zou mental coach moeten worden. Dank.