Nog 13 dagen voor vertrek

19 juli 2020 - Son en Breugel, Nederland

Het is zondagochtend 19 juli en voor vandaag staat er een wandeltocht van 25 kilometer op het programma om de voetjes en de beentjes in vorm te houden. Ik heb er alleen geen zin in. Alle wandelroutes in de omgeving ken ik inmiddels wel en ik ga dus vandaag wat administratieve zaken regelen voor mijn tocht. Ik moet even nakijken of ik een plastic kaart moet hebben van de CZ mijn zorgverzekeraar. Ik ga tenslotte voor langere tijd naar het buitenland. Ook dit moet ik natuurlijk wel goed regelen. Dus een email naar mijn verzekeringsadviseur om mij hierin te adviseren. Ook hebben we nagedacht wat er gaat gebeuren als ik mijn telefoon kwijt raak, of als hij kapot gaat. Ik ken slechts één telefoonnummer en dat is het telefoonnummer van mijn bedrijf JMD Nederland. Margareth kwam met het idee om de belangrijke telefoonnummers uit te printen en te plastificeren. en daar ben ik ook mee bezig geweest en zal deze lijst de komende week ongetwijfeld nog aanvullen.

Ondertussen begint het toch echt te kriebelen want de vertrekdatum komt aardig dichtbij. Het vervelende is dat ik steeds maar lockdown verhalen hoor over België en Frankrijk. Het zal me toch niet gebeuren dat ik op de valreep niet kan gaan. Over Spanje maak ik me geen zorgen want daar ben ik pas over 2 maanden en wie dan leef, dan zorgt. Gisteren maar weer een Facebookpagina geactiveerd. Ben er niet echt blij mee maar voor dit soort gelegenheden is het natuurlijk weer wel fijn. Er zijn inmiddels aardig wat mensen die zich aangemeld hebben om een bericht te ontvangen als ik iets heb toegevoegd aan deze blog. Ik ga nu iedereen invoeren en dan is dat ook geregeld.