Dag 7 naar Mazee

7 augustus 2020 - Givet, Frankrijk

Vandaag afscheid genomen van de familie Puissant in Anhee-sus-Meuse.

Gastheer en gastvrouw Anhee-sur-Meuse

Zij maken een foto van iedere gast dus ik moest buiten op de foto met hem. Dus heb ik hen ook maar op de foto gezet. Lieve zorgzame mensen die enorm hun best doen om het je naar de zin te maken. Na een broeierige nacht in een klein kamertje een goed ontbijt genoten. Daarna heeft meneer Puissant mij naar het station in Dinant gebracht waar ik een OV kaart heb gekocht en ben ik met de bus naar Givet gegaan. De bus reed langs de Maas naar Givet. Dit gebied is echt de moeite waard 3n heel mooi het lijkt veel op de Moezel. Veel Nederlandse jachten op de rivier die hier hun vakantie met hun baasjes doorbrengen. Givet ligt in Frankrijk en ik ga vandaag weer richting België.  De grens loopt hier nogal grillig. Ik had eigenlijk een extra etappe in moeten lassen. Dit bleek echter vanwege die Corona ellende niet mogelijk. Helaas, maar het is niet anders. Ook heb ik besloten om toch maar de officiële Jacobsroute te gaan lopen. Ik ben er gisteren achter gekomen dat Map.Me je de kortste route laat lopen. Maar gisteren hield dat in dat ik 1 uur moest klimmen en ook weer lange tijd heel voorzichtig naar beneden sukkelen. Ik heb geluk gehad dat het niet nat was want dan was ik aanzienlijk sneller beneden geweest. Ik heb gisteren dus aanzienlijk langer gelopen dan nodig was. Op dit moment is dat eigenlijk geen goed idee. Dus vanaf nu ga ik, ook even het terrein bekijken alvorens ik ga lopen. Het ziet er echter naar uit dat de Jacobsroute de voorkeur krijgt. En gezien men deze route al meer dan  duizend jaar loopt denk ik niet dat ik een betere route hoef te gaan zoeken. Het is nu over half elf en ik ga lopen.

Na 200 meter lopen toch besloten om een volledige rustdag te nemen. Eerst nog wel even het mooie uitzicht in Givet op de foto gezet.

20200807_110210

Heb de weekmarkt bezocht in Givet en er een heerlijke vissalade gegeten. Het is verschikkelijk warm en morgen wordt het nog warmer. Met een taxi naar mijn slaapadres in Mazee gegaan. Nu zit ik naast een klein zwembad, in de wind, dit te schrijven. Wel heb ik eerst even stiekem naakt gezwommen. Helaas heb geen zwembroek bij me. Er is hier toch nog niemand.

20200807_151954

De eigenaresse van deze B&B zag me lopen en als een ervaren pelgrimganger belde ze een masseur die me om 5 uur gaat masseren. Ben heel benieuwd. Ze heeft meteen gezegd dat als de masseur zegt dat een extra rustdag nodig is, dit geen probleem is. Dit is eigenlijk niet de bedoeling maar laat ik maar niet teveel op de feiten vooruit lopen. Daarbij wordt het morgen 38 graden. Beslis morgenochtend wel wat ik ga doen. Ga nog wel even snel de was doen want de zon is ongenadig en dus ook voor natte was denk ik.

20200807_163126

Laat straks nog weten hoe het bezoek bij de masseur is verlopen.

Ik denk dat ik het toevallig getroffen heb. De fysiotherapeut heeft me flink onderhanden genomen en ik denk dat ik een paar goede adviezen heb gehad. Maar vooral veel ijs stretchen met een beetje medicatie, daar komt het op neer. Hij had nog wat pijnlijk elektrisch gereedschap gebruikt en het deed veel pijn, dus dan zal het wel goed zijn. Ik het een ontstoken achillespees, maar die heb ik al jaren en dat zal wel weer beter gaan. Ook zat er volgens hem iets niet helemaal goed bij die linker dijspier. Maar dat zal ook wel weer goed komen denk ik. Heb dus wat medicatie en patches om op die spieren te doen tijdens het lopen. Zoals het er nu uitziet ga ik dus op morgen lopen. Maar dat kan dus morgenochtend alsnog anders beslist worden. De temperaturen blijven voorlopig hoog dus daar wacht ik niet op. Voor dit uur intensief behandelen werd 20 euro in rekening gebracht. Het is etenstijd, dus a demain.

1. Nicky:
    Hahaha skinny dipper!
  2. Wim:
    Hallo Nico
    38 graden morgen. Ik zou zeggen een extra rustdag om naakt te zwemmen😜
  3. Nico Pluijmers:
    7 augustus 2020
    Was toch wel even leuk moet ik zeggen.
  4. Wilma Bokhove:
    7 augustus 2020
    Slim van je om naar je lichaam te luisteren. 38 graden is echt bloedheet. Respect voor jou 🍀
  5. Margareth:
    😂😂 ❤️💋
  6. Floor van Horssen- Pluijmers:
    7 augustus 2020
    Haha, je bent nooit te oud om te skinny dippen! Succes morgen....alhoewel 38 graden.... Een prima temperatuur om nog een dagje te skinny dippen🤣😘. Succes!
  7. Frank van Kollenburg:
    8 augustus 2020
    Had dit altijd wel gedacht van je Nico, maar espect hoor